Ufkun ötesinde, geleceğin önünde!
  • English
  • Bosanski
  • Türkçe

Upravljanje studentskim prituzbama u cilju razvoja obrazovnog sustava

BaşlıkUpravljanje studentskim prituzbama u cilju razvoja obrazovnog sustava
Publication TypeConference Proceedings
Year of Publication2013
AuthorsDraganovic, V
EditorBrankovic, A
Conference Name13 Hrvatska konferencija o kvaliteti
PublisherHrvatsko drustvo za kvalitetu
Place PublishedBrijuni
Abstract

Sažetak

 

Ovaj rad istražuje važnost upravljanja studentskim pritužbama u cilju osiguranja kvalitete u ustanovama visokog obrazovanja. Rad je zasnovan na istraživanju provedenom među studentima u nekoliko institucija visokog obrazovanja u Sarajevu sa naglaskom na utvrđivanje stava studenata o potrebi razvoja sustava za upravljanje njihovim pritužbama. Rezultati istraživanja su korišteni za analizu stretegije i politike studentskog konsultacijskog centra koji je oformljen na Međunarodnom univerzitetu u Sarajevu, kao i za definiranje smjernica za dalje unapređenje upravljanja studentskim pritužbama, kao važnog elementa razvoja obrazovnog sustava i sustava osiguranja kvalitete u ustanovama visokog obrazovanja.

 

 

DEVELOPING EDUCATIONAL SYSTEM THROUGH STUDENTS' COMPLAINT MANAGEMENT

 

Summary

 

This paper investigates the importance of students' complaint management in supporting quality insurance processes in the institutions of higher learning. The paper is based on research performed among students of a few institutions of higher learning in Sarajevo with the primary aim of discovering students attitude about need for developing a system which would deal with their complaints. The results of investigation for analysis of strategy and policies of Student Consultation Center formed at International University of Sarajevo, as well as for defining the guidelines for further improvent of complaint management, which is considered as an important element of development of educational system and quality assurance system in the institutions of higher learning.

URLhttp://issuu.com/kvaliteta.net/docs/hdk_cd_8_