Ufkun ötesinde, geleceğin önünde!
  • English
  • Bosanski
  • Türkçe

VALIDACIJA UPITNIKA KVALITETA INTEGRIRANOSTI PREDMETNOG U ŠKOLSKI KURIKULUM

BaşlıkVALIDACIJA UPITNIKA KVALITETA INTEGRIRANOSTI PREDMETNOG U ŠKOLSKI KURIKULUM
Publication TypeJournal Article
Year of Publication2015
AuthorsPehlic, I, Hasanagic, A, Grabus, E
JournalZBORNIK RADOVA ISLAMSKOG PEDAGOŠKOG FAKULTETA U ZENICI
Volume13
ISSN Number1840-4448
Anahtar kelimelerintegriranost, metrijske karakteristike mjernog instrumenta i validacija upitnika, predmetni kurikulum, školski kurikulum
Abstract

Cilj ovog rada bila je validacija Upitnika kvaliteta integriranosti predmetnog u školski
kurikulum. U tu svrhu obavljeno je ispitivanje stavova 200 nastavnika vjeronauke
i 200 nastavnika drugih osnovnoškolskih predmeta o kvalitetu integriranosti
predmetnog u školski kurikulum, a sadržajno upitnik se naslanjao na implementaciju
ISSA pedagoških standarda u nastavnom procesu. Prva verzija upitnika kvaliteta
integriranosti predmetnog u školski kurikulum bila je sastavljena od devet subskala:
Odgojni socijalni kontekst, Skriveni kurikulum kao pokazatelj stvarne integriranosti,
Doprinos nastavnih predmeta razvoju integriranog školskog kurikuluma, Okviri
za izradu predmetnog kurikuluma kao osnova za integriranje u školski kurikulum,
Međupredmetna korelacija u funkciji implementacije integriranog kurikuluma,
Timski rad i inkluzija u funkciji razvoja integriranog kurikuluma, Doprinos udžbenika
integraciji kurikuluma, Ocjenjivanje u funkciji razvijanja izvrsnosti kao segment
evaluacije implementiranosti kurikuluma, te Doprinos predmetnog kurikuluma
cjelovitom razvoju učenikove ličnosti. Upitnik se sastojao iz ukupno 118 ajtema.
Analizom čestica koje pripadaju pojedinim faktorima, u rezultatima istraživanja
došlo je do restrukture istraživačkog upitnika i izdvajanja novih faktora prema kojima
je nastalo novih šest subskala: Doprinos predmetnog nastavnika razvoju integriranog
školskog kurikuluma, Sinergijsko djelovanje školskih faktora u razvoju
integriranog školskog kurikuluma, Fokusiranost predmetnog kurikuluma na razvoj
osobnosti učenika, Kvalitet odgojnog socijalnog konteksta, Zadovoljavanje posebnih 

potreba učenika i Integracijski kvalitet udžbenika. Finalna verzija upitnika sastoji se
iz 99 ajtema. Rezultati istraživanja su pokazali visoku pouzdanost na subskalama
pojedinačno i visoku pouzdanost instrumenta u cijelosti, jer se pokazalo da Cronbach-
alpha koeficijent za cijeli instrument iznosi 0.958.